mandag den 9. juni 2014

Have liv - ude liv

Aftensmad på terrassen igen, vi griller og spiser ude så ofte som muligt, det er både nem, praktisk og så hyggelig når fuglende synger for os mens vi spiser.

Vi har fundet badebassin fra sidste år frem, og selv om Filippa nød den afsvalende dukkert i skyggen, overvejer vi nu at udvide poolen lidt i år.
Jeg syntes det er sådan lidt svært at vælge, for selv om vi godt gad at have en lidt mere familie venlig en, hvor vi alle kan være i, så er den her jo hurtig og nem at fylde op, og vi behøves ikke at være så nervøse når hun bader, for den er jo ikke meget større end en badekar.




Her ude foran vores indgang til huset lige mellem huset og stalden, er et af de steder vi tilbringer meget tid. Det er sådan et yndlings sted at samles når vi hver iser kommer hjem om eftermiddagen, her er lige tilpas sol og skygge. Vi har potte rum i det sidste rum på stald gavlen, så meget potte/plante arbejde foregår derinde, ja eller lige uden for.
Ved siden af potte rummet har vi indgang til stalden som i dag er lavet om til blandt andet vaske rum, fyrerum (vi fyrer med træ) værksted og opbevaring, og alt muligt andet. Og da både vaskemaskine, tørrerum, fryser og vores fyr (som skal fodres et par gange om dagen) alt sammen står i stalden, ja så kommer vi naturligvis igennem det her uderum mange gange om dagen.


Jeg fandt en lille postkasse til Filippas legehus, og en gammel barnevogn sidst jeg var på bagagerums marked, ja og et gammelt bord også, det kan ses på et af de andre billeder. Fine ting syntes jeg, sådan noget jeg syntes giver en hyggelig stemning i haven, men for andre vil det måske nærmere være gammelt skrammel.

Så er det slut for pinseferien denne gang, pinsesolen har danset det meste af pinsen og det skal den have tak for. Jeg ser frem til at den igen vil danse for mig til Juli, når jeg engang får ferie.

Jeg håber i alle får en rigtig skøn uge

9 kommentarer:

  1. Det er altså et rigtig skønt sted i har jer der!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, vi syntes jo selv vi har et rigtig skønt sted, men vi bliver altid rigtig glad når vi hører andre syntes det samme :-)

      Slet
  2. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  4. Udeliv er godt :) ser fint ud hos jer

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, jeg er så heldig også at have et arbejde hvor jeg også er meget ude, men jeg nyder det bestemt også når jeg kommer hjem.

      Slet
  5. SKØN have I har! Vi har dobbelthus i Roskilde med flisebelagt gårdhave - og lille sommerskur ved Sejrøbugten med vild naturgrund. Hos jer ser det ud til, at I har kombineret wilderness & praktisk hverdag - lækkert! Tak fordi vi må kigge ind :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak fordi du har lyst at læse med, det betyder rigtig meget at der er nogen der har lyst til at læse med, det er en stor motivation for mine indlæg. Det lyder ellers som en super kombi i har der, vi nyder landlivet, men savner også også nogen gange at bo i en større by.

      Slet
  6. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...