søndag den 27. september 2015

Dagens sidste solstråler

I går var jeg ude med kameraet for at fange dagens sidste solstråler, og hvad der nu måtte blomstre lige nu. Heldigvis er der stadig en del der blomstre, men det er Dahliaerne der får mest opmærksomhed for tiden. 
Kalenderen skriver snart oktober, og det kan godt ses på haven, den begynder at få sådan et lidt rodet efterårs look. Hvert år når vi kommer hertil på året, så plejer vi at lade haven selv overtage styrigen, nu er der ikke mere der skal sås i køkkenhaven, nu skal vi bare høste, samle forråd, og forberede os på at vi, og haven snart går i vinterhi. 
Inden vi går helt i hi er der dog stadig skønt derude, og masser at gøre. Udover at høste både i frugthaven og køkkenhaven samt sylte lidt, så skal jeg have lagt forårsløg, flyttet nogle stauder, skifte de sidste sommer planter i krukker ud med efterårs/vinter beplantninger, og så skal jeg dimse, altså lave små efterårs opstillinger tæt på huset og på terrassen, jeg elsker det. Jeg har sikkert glemt noget, men skulle jeg komme til at kede mig, ja så kan jeg jo altid deadheade, deadheade, deadheade alle de visne blomster, så jeg forhåbentlig kan bevare blomstringen helt frem til frosten kommer og tager over.
Efteråret er en skøn tid....








8 kommentarer:

  1. Hej Jeanett,
    Hvor er dine Dahlia flotte. Vi håber de kolde nætter ikke slår dem ned de næste dage. Der er da til mange buketter. Ja her er efterårsstemning også ved at komme. Dog den skønne sol gør at jeg glædes over havens farver endnu mere end om sommeren. Smukke billeder. god søndag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, ja det var da virkelig tæt på her i nat men heldigvis gik det ikke så galt

      Slet
  2. Ja, efteråret er en skøn tid og det oser af septemberstemning her på dine billeder. Der er stadig mange ting at gøre - ja, lægge løg - det er jeg slet ikke nået til endnu, men det skal da til at være...
    God søndag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er nu hvis der skal forberedes noget til foråret, mine løg står og venter mon ikke jeg skal igang i weekenden.

      Slet
  3. Kære Jeanett Det er en vidunderlig tid hvor haven ligesom giver det hele en sidste omgang gas! De er bare vidunderlige dine Dahlia. Kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, ja og snart skifter det hele farve det bliver så fint, jeg elsker alle de fine efterårsfarver.

      Slet
  4. Kære Jeannett, det ser lige så dejlig ud som jeg husker det, fra den anden hvor jeg besøgte dig. Havde ikke kameraet med, da jeg vil vente til foråret, men det kunne jeg godt have gjort, der er så meget der blomster forsat ved dig. Men jeg tager hævn til næste år :-), kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. hi hi mange tak du er så sød, jeg syntes min have er i efterårs forfald så det er nemmere at tage grimme billeder end fine syntes jeg. Det er nok meget godt at du venter, og hvem ved måske er der sket en masse i haven inden næste år, nu har vi jo fået en masse nye spændende ideer.

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...