onsdag den 12. april 2017

Travlhed ved pottebordet.

 Jeg har været ved at potte de sidste forårsblomster om i nye potter, så de kan pynte ved indgangen her til påske. Tiden flyver når jeg står her ved mit meget primitive potte bord bag ved stalden, men er det ikke altid sådan når man er i godt selskab, og her med skønne planter.

 Det er egentlig bare nogle gamle brædder på nogle bukke opstillet her bag ved stalden, fordi jeg alligevel altid stiller mine overskuds planter her omme, gemt lidt af vejen.

 Jeg kalder det et charmerende og hyggeligt sted, Leif derimod syntes vidst det er noget rod og noget gammel skrammel, men sådan er vi jo så forskellige ;-))

 Uanset så er det et praktisk sted, det er her jeg arbejder, men det må gerne være hyggeligt samtidig. Nogen gange roder her virkelig meget for første prioritet er alt det praktiske, men andre gange som fx lige nu, så er her faktisk ganske hyggeligt.

 Akeleje, Kobjælder, perlehyacinter, Saxifraga, og den skønne lille Narcissus ´Minnow´ er nogle af de planter der har fået skiftet plastik potterne ud med nye ler potter.

 Nu står alle blomsterne rundt om i potter lige der hvor vi færdes mest, og ser rigtig påske hyggeligt ud, jeg lover der skal nok komme flere billeder.


Rigtig god påske alle sammen, så skønt i har lyst til at læse med. 

7 kommentarer:

  1. Hei. Det er deilig å ha sånn en plass.å holde på. Er enig i det at når en holder på flyr tiden. Ønsker deg en fin dag.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, ja tiden flyver virkelig når man er fordybet i noget spændende. God påske til dig

      Slet
  2. Det ser rigtig dejligt ud.
    Her roder det i det meste af haven...jeg har gang i adskillige oprydningsprojekter/forårsklargøring, så det må bare se sådan ud indtil jeg er færdig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi ja når der arbejdes så roder det, sådan er det bare. Nu var mit plante bord bare lige ryddet, det kan man så ikke sige om resten af haven, da vi også har gang i en del projekter her i påsken.

      Slet
  3. Dit pottebord ser dejlgt atktiv og fristende ud. Jeg kender godt følelsen af, at være i godt selskab - helt og aldeles opslugt af at rode med planter og jord. Det er en skøn fornemmelse.


    Du ønskes også en god påske :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak og i lige måde, ja det er skønt at være fordybet i plante projekter.

      Slet
  4. Jeg burde nok også flytte mit plantebord til et mindre synligt sted. Det bliver meget hurtigt rodet, når man står der og hygger sig ��. Rigtig god påske til dig også.
    /Birgitte

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...